Ordförande     Kenneth Johansson
Ledamot          Jörgen Linder
Suppleant       Carl-Olov Nilsson
Suppleant       Ingmar Christiansson
Revisorer        Roy Hysén och Lars Åke Wikensjö.
Valberedning  Christer Krohn, Roy Hysén och Ralf Hansson.

Styrelsen har haft sex protokollförda möten under året.

En arbetsbeskrivning med ansvarsområden och ansvarig person för arbetsuppgifterna har tagits fram och presenterats på vår hemsida som uppdateras under hand. Arbetssättet ger oss en trygghet så att inga uppgifter ska missas.

Medlemsbladet, i 2500 exemplar gjordes för andra året i A4-format. Det har delats ut vid arrangemangen i Göteborgsområdet. Cege Berglund, Kjell Ove Andersson, Janne Hansson och Håkan Drath har gjort ett förtjänstfullt arbete med att fylla tidningen med intressant innehåll. En eloge även till vår ansvarige Lars Erik Jutbring.

Lotterivinster på medlemsmötena sponsras av MERXTEAM, Elon i Sisjön – Bäckebol och SEVERIN.

Under det gångna året har vi gästats av många prominenta personer.

Januari 25
Torbjörn Nilsson blev intervjuad. Vi var 58 medlemmar på plats som fick många goa skratt av det som Totte hade att berätta. Det var givetvis lite allvar också från fotbollens värld.

Februari 23, årsmöte
Erik Andersson, ”Dopingpolisen” intervjuades och här fick vi 47 närvarande höra vilka uppfinningsrika knep som en del idrottare tog till när de skulle lämna urinprov.

Mars 7–9
Bussresa till Kiel där vi såg matchen mellan TWH Kiel och Vfl Gummersbach. Bussen framfördes på ett förtjänstfullt sätt av vår egen styrman Per Samuelsson. En ”lagom” resa som gav mersmak. Mer om resan finns att läsa på vår webbsida.

Mars 18
Dubbellandskamp mot Tyskland. Vi var ett gott gäng som gjorde ett gemensamt biljettinköp och tillsammans såg träningslandskamperna för både dam- och herrlaget i Partille Arena.

Mars 30
Martin Larsson, hockeymålvakten som blott 20 år blev förlamad. Vi var 48 på plats som fick höra hur livet gått vidare för en kämpe med en positiv livssyn. Kjell-Ove ”Koa” Andersson intervjuade Martin.

April 27
Stig Fredriksson och Tord Holmgren mötte upp. Vi fick även höra lite blåvitiana av IFK:s mångårige ordförande Gunnar Larsson. Mats Gren skulle också närvara men fick förhinder. Vi var 56 närvarande som fick höra mycket om både gamla och nya tider i blåvitt.

Juni 3–4
Några medlemmar gjorde en resa, som våra vänner i Svenska Handbollfans arrangerade, till Köln för att avnjuta Final Four. Detta är en resa som varmt rekommenderas alla handbollsvänner. Vi som varit där glömmer inte den handbollsfesten i första taget, om någonsin.

September 7
Traditionell uppstartsträff med handbollens elittränare för Göteborgsområdets dam- och herrlag. På plats denna gång var: Camilla Hultgren Dahlberg (BK Heid), Hamed Khazrai (Önnereds HK), Henrik Signell (IK Sävehof), Mikael Franzén (Alingsås HK), Robert Wedberg (IK Sävehof) och Mats Winqvist (Redbergslids IK). HK Aranäs hade ingen möjlighet att närvara med någon representant. Totalt var vi 62 personer som fick höra allt av intresse som dessa herrar och dam hade att förtälja inför det nya spelåret.

September 28
Erik Hamrén var kvällens intervjuoffer. Det som vi inte fick höra om här, om hans fotbollskarriär som spelare och ledare, kommer vi 64 som lyssnade och alla andra kunna läsa om i den nya bok som Erik jobbar med.

Oktober 26
Mats Grauers, både handboll och hockey. Genom Mats fick vi höra om den enorma skillnaden i ekonomiska förutsättningar som de olika lagidrotterna har. Det skiljer ljusår i nivåerna mellan handboll och hockey. Till detta sista möte för året med kom det 70 intresserade och vi fick med oss mycket intressant vetande från Mats.

November 18
Återigen en resa för några ur HandbollsAkademin med våra vänner Svenska Handbollfans. Nu till Ungern och en match i Champions League mellan Telekom Veszprem och PSG. Dagen efter matchen kom Ljubomir Vranjes till hotellet för lite eftersnack och allmänt tjöt med våra vänner.

December 8
HandbollsAkademin firar 20 år. Jubileumsfesten höll vi på vår mötesplats, Idrottens Bingo Grand på Kungsgatan 47. Eva Gausel med medhjälpare hade ordnat så att vi fick äta och dricka gott under kvällen, vilket vi alla tackar för. Det var ett traditionellt julbord med tillbehör som avnjöts under glädje och gamman där alla 46 jubilerande deltog efter bästa förmåga i allsång och dans. Eva Johansson och Dan Nertby stod för underhållningen med sång och gitarrspel. Vår ständige oförtröttlige och outtröttlige allsångsledare Peo Borg fick till sin stora sorg delta sporadiskt i allsången genom sin mobiltelefon hemma i bostaden då han inte kunde vara med på plats.

Vår ständige intervjuare, Janne Jingryd var den som höll i micken och ställde alla frågor till våra gäster under året, förutom den 30 mars.

Styrelsen 2018-02-14