Ordförande Kenneth Johansson
Ledamot Ralf Hansson
Suppleant Carl-Olov Nilsson
Suppleant Ingmar Christiansson
Revisorer           Roy Hysén och Lars Åke Wikensjö.
Valberedning    Christer Krohn, Roy Hysén och Olle Engman.

Under 2020 avgick Anita som sekreterare och Kristina Hellström Olsson har interimsmässigt verkat på posten fram till årsmötet 2022.

Styrelsen har haft sju protokollförda möten under 2020-2021.

En arbetsbeskrivning med ansvarsområden och ansvarig person för arbetsuppgifterna presenteras på vår hemsida. Arbetssättet ger oss en trygghet så att inga uppgifter ska missas.

Medlemsbladet har av kända skäl utgått.

Lotterivinster på medlemsmötena sponsras av MERXTEAM, Elon i Sisjön – Bäckebol och SEVERIN.

Under den gångna perioden har vi gästats av ett flertal prominenta personer och det har samlat i runda tal 400 medlemmar till våra möten.

HandbollsAkademins år 2020

Januari 30
Marie Wedberg, Hanna Fogelström och Henrik Signell var årets första gäster.
Hanna, som ursprungligen var inbjuden i egenskap av uppskattad expertkommentator i tv, gjorde nu sitt första offentliga framträdande i den nya rollen som övergripande ansvarig för alla seniorlandslag och de äldsta U-lagen. Hon blev förstås lite av en huvudperson och gjorde ett mycket gott intryck.

Marie visade en intern film från VM och apropå Fogelströms öde avslöjade hon väldigt goda resultat av förebyggande träning av knän, som liksom axlar mår bra av så kallad prehab.

Henrik påpekade att konkurrensen blir allt hårdare, men att svenska vapnet framförallt är att spelarna jobbar hårt för varandra – och tycker om varann.

Året började bra och vi var 80 på plats vid första mötet.

Februari 27, årsmöte
Emma Green och Erica Johansson gästade oss vid HandbollsAkademins februariträff och tillika årsmöte.

Så mycket prat om handboll blev det inte, men en hel del annat intressant. Erica fick förstås prata om sitt ännu gällande, 20 år gamla, svenska rekord i längdhopp på 6,99.

Emma har inget rekord, men är ändå långt över dagens svenska stjärnor. Hon ser inte att hennes gamla resultat hotas på ett tag. Emma berättade om hur hon målade naglarna i regnbågens färger vid VM i Moskva och om hur oroligt hennes förbundsledning då reagerade.

Årsmöte genomfördes enligt protokoll vi var inalles 70 medlemmar närvarande.

Resterande del av 2020 blev som det blev med pandemin och med alla restriktioner som gjorde sammankomster omöjliga.

Mars 5
Lennart Lindqvist fick i anslutning till matchen IK Sävehof – BK Heid i Partille Arena mottaga HandbollsAkademins hederspris för år 2019. Publiken i Arenan gav en stor värmande applåd till Lennart ”Mister Heid” Lindqvist.

HandbollsAkademins år 2021

Mars 5
Patrik Segertoft, Önnereds HK, fick i anslutning till matchen Önnereds HK – IFK Kristianstad  i Handbollsligan, mottaga HandbollsAkademins ungdomsstipendium för år 2020.

September 30
Pandemin har varit långvarig, besvärlig och deprimerande – men HandbollsAkademin rådde den inte på! Efter ett och ett halvt års uppehåll var vår populära träff tillbaka och det var inte att ta fel på att den var efterlängtad.

Nu var det 30 september, väldigt många hade väntat på tillfället och tog vara på det. Den här gången stod IK Sävehof som värd på John Scott´s i Partille Arena och innan matcherna startade bjöds vi på ett samtal med Jamina Roberts. Janne Jingryd höll som vanligt i mikrofonen, gjorde det förstås bra, men hade också en tacksam uppgift. Jamina, som i somras nominerades som vänsternia i ”världslaget” i samband med olympiska spelen i Japan var på ett lysande humör. Hon var lagom kaxig, öppen med det mesta och inte minst humoristisk, vilket även närvarande sambon Emil Berggren drabbades av.

Säsongen kunde inte ha börjat bättre. Det tackar vi Sävehof och framför allt Jamina för!

Till detta möte hade vi 80 anmälda men det var några som avstod.

Oktober 28
Detta möte blev premiär för vår nya mötesplats, nämligen John Scott’s Avenyn. Gäster vid detta ”historiska” tillfälle var paret Therese Albrechtson och Michael Apelgren.

Therese Albrechtson berättade inlevelsefullt om sin egen handbollskarriär – som tog slut alldeles för tidigt som 19-åring efter fyra korsbandsoperationer.

Sambon Michael nämns i handbollskretsar som pojken med guldbyxorna efter alla sina mästartitlar i Sverige (6) och Norge (6). Jag vill vinna som tränare med Sävehof även denna säsong, sa ”Micke.

Ett drygt 60-tal medlemmar kom, sågs, trivdes vid premiärmötet  hos John Scott´s på Avenyn.

November 25
Kvällens gäster var tre ”gamla” frölundaiter: Benny Windelskär (Johansson), Bertil och Gunnar Söderberg.
Det goda humöret präglade samvaron på John Scott´s och till höjdpunkterna hörde Bennys redogörelse för nya efternamnet. Windelskär är en grynna där han seglat på grund! Bertil kunde berätta om andra och större seglingsäventyr, bland annat som vinnare av Gotland runt.

När HandbollsAkademin samlades på nytt lockades rekordpublik, 90 medlemmar.

December 14
HandbollsAkademin avslutade året med ett Julbord som vi avnjöt på Reveljen, Nya Varvet. Det var som vanligt, fjärde året nu, en mycket trevlig tillställning i en för oss alla en ny miljö. Vi åt och drack gott under kvällen. Det var ett traditionellt julbord med tillbehör som avnjöts under glädje och gamman. Vi var 36 gäster, som sjöng efter bästa förmåga i allsång och deltog i dans. Lars Sighed och Dan Nertby stod för underhållningen med sång.

Vår ständige intervjuare, Janne Jingryd  var den som höll i micken och ställde alla frågor till våra gäster under 2020 och 2021.