Årsmöte och möte med Ingemar Linnèll

Kom och lyssna på när Ingemar Linnéll, född 1954 i Göteborg berättar om sin spännande handbollsresa i livet. Ingemar Linnéll är gift med Eja och är pappa till handbollsspelarna Jesper och tvillingarna Jonna och Jennie. Ingemar började spela handboll i IK Heim 16 år gammal. Han debuterade för A-laget 1974 och var med om att föra laget till högsta serien. Han spelade sedan i tre år med SoIK Hellas 1978–81 under utbildningen på GIH i Stockholm.

Han återvände till moderklubben 1981 och spelade kvar till 1984 och var med om att vinna SM-guld 1982 och 1983. Började sin tränarkarriär som spelande tränare i BK Heid och sedan i SoIK Hellas. Han var sedan enbart tränare i Hellas. Efter ett år med Spårvägens HF:s damer växlade han till rollen som herrtränare för IF Guif i elitserien, 1994 till 1998. Han var sedan tränare i danska klubben KIF Kolding 1998–2001. Arbetade vidare som sportchef i KIF Kolding 2001–2004.

Ingemar var förbundskapten för Sveriges U21-herrlandslag födda 1982–83, med vilket han vann VM-guld 2003. 2004 blev han förbundskapten för A-landslaget, där han efterträdde Bengt ”Bengan” Johansson och var förbundskapten fram till 2008. Han återvände i tre år till KIF Kolding och var kvar där till 2011 och kom tillbaka till Sverige och ledde Ricoh HK till Elitserien 2014.

2016 startade Ingemar Hand the Ball i Sverige – ett pedagogiskt rörelseprojekt för barn – som idag drivs vidare inom SHF med Jennie som projektansvarig. Ingemar spelade en landskamp för Sverige och har även spelat fotboll i näst högsta serien med Västra Frölunda IF.

Vi träffas hos John Scott’s Pub Avenyn (öppnar kl.15:00).
Det finns en meny med två rätter att välja på och som ingår i priset:
¤ TOAST SKAGEN. En smakrik röra på räkor, majonnäs, dill och rödlök på kavring.
¤ JOHN SCOTT’S BURGER. Cheddarost, bacon, sallad, dressing, tomat och syrad rödlök, serveras med tre dippsåser och pommes frites.

Tre rätter där du betalar ett tillägg på plats med 60 kronor när du beställer.
¤ John Scotts Club Sandwich. Levainbröd, kyckling, sallad, tomat, rödlök, bacon, Dijon dressing, serveras med pommes frites och dipp.
¤ JOHN SCOTT´S Cesarsallad, Kyckling, romansallad, bacon, rödlök, tomat, vitlökskrutonger, parmesan och caesardressing.
¤ Schnitzeln med stekt potatis.

Husets vin 49 kr innan 18:00, därefter 73 kr.
Öl Sofiero (1 pint) 49 kr innan 18:00, därefter 66 kr.

Swisha 120 SEK till 123-511 71 06 eller till BG 5419–9435 och ange kontaktuppgifter.
Innan du betalar anmäler du dig via ett mejl till: info@handbollsakademin.se

Mejlanmälan och betalning skall göras senast tisdag 27 februari kl.12:00.
OBS! Max 94 personer, först till kvarn gäller alltid.

Ingen återbetalning av avgiften efter denna tidpunkt, om man uteblir från mötet.
Betalningen inkluderar kostnaden för mat, konferenslokal och våra gäster.

Kom gärna i god tid så att ni hinner med att äta och dricka.
C:a 19:30 börjar vår gäst intervjuas av Janne Jingryd.

Rutiner för våra gäster på plats.

1. Bocka av Er på anmälningslistan när ni kommer.
  2. Ta ett bord.
  3. Gå till baren och uppge ditt bordsnummer när du beställer mat och betalar din dricka.
  4. Sätt dig till bords så kommer din mat dit, beräkna 20 minuters väntetid.

Missa inte denna kväll, Välkomna